سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه مواد غذایی

تاریخچه سوله های مواد غذایی در کشور ایران

یکی از قدیمی‌ ترین صنایعی که در جمهوری اسلامی ایران موجود است صنعت خوراک می باشد .

در دوران پهلوی اولیه و دوم در جمهوری اسلامی ایران موج جدیدی از تجدد خواهی و بسط دادن شهر نشینی به خط مش زمین خورد که‌ این دستور در کشور ایران همانند دیگر کشورهای عالم موجب عجله تصاحب کردن برخی از تغییرات شد که در این بین می شود به تاسیس سوله های صنعت های غذایی به صورت امروزی و آپ تو دیت و شرکت تولید مواد غذایی آتا اشاره نمود .

در آن زمان روش های سنتی و دیرین ساخت خوراک دیگر کارآمد نبودند و نمی توانستند نیازهای شهروندان را برطرف نمایند و با نیازها و ملزومات معاش شهری داشته باشند .

احداث کارگاه های صنعت های غذایی

همراه با توسعه یافتن مدرنیزاسیون در کشورمان یعنی کشور ایران , اشخاص سرمایه گذار آغاز کردند به به کار بستن از الگوهایی دوچندان توسعه یافته که در کشورهای غربی وجود داشت و با اعتنا به پتانسیل های بالای مملکت در ساخت تولیدات کشاورزی آغاز کردند به احداث کردن و ساختن کارگاه های صنعت های غذایی در قسمت های متعدد مرزوبوم .

تعداد بخش اعظمی از کارگاه های صنعت های غذایی در کشور ‌ایران در مدت ده سال های 40 و 50 تاسیس گردیده اند و اکثریت آنان قسمتی از کارگاه های چیره و بزرگ سرزمین می‌باشند .

محدودیت واردات تولیدات غذایی

به دلیل بعضا از سیاست هایی که در سال های بعدی مخصوصا ده سال های پس از انقلاب اسلامی در حال انجام بود واردات تولید های غذایی به سرزمین به نحوه یادگرفتن محدود شد .

انگیزه از انجام این فعالیت استقلال  و کاهش دادن میزان تعلق به دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی بود .

توسعه و گسترش کار کارگاه های صنعت های غذایی

در کلیه این سالها تعداد دوچندان متعددی کارگاه صنعت های غذایی تشکیل‌ شده ‌است .

همگی سوله هایی که سابق خیس بودند همت کردند تا عمل خودشان را ارتقا و توسعه دهند .

سوله های صنعت های غذایی در کنار برطرف کردن نیاز مردمان سرزمین خودمون که هر روز در درحال حاضر ارتقا و بسط هست عملکرد می نمایند تا محصولاتشان را به سایر نقاط عالم و کشورهای دیگر هم صادر نمایند .

تاسیس کارخانه مواد غذایی آتا نیز در حوالی همین دوران بود.

ورود اولی کنسرو به کشور ایران

در سال های 1300 و 1301 و در اولِ این سالها برای اولین دفعه در جمهوری اسلامی ایران کنسروها از طرف ارامنه سرزمین روسیه به کشور ایران وارد شد و دیدنی است بدانید که اولی کنسرو وارداتی کنسرو خاویار بادمجان بود .

او‌لین تولیدکننده کنسرو در جمهوری اسلامی ایران

در شاهی که امروزه به قائمشهر مشهور است او‌لین سوله کنسرو سازی کشور‌ایران به شیوه به‌زمین‌خورد .

این سوله در اوایل حکومت رضا پادشاه و به وسیله مرحوم اسپاتیان که از ارامنه مرزو بوم روسیه بود تاسیس شد .

سازه به عوارض مختلفی در اوایل این رخداد بازار نیکی در کشور ایران نداشت .

در ده سال ها و سالیان آنگاه بازار فروش ادویه ها در کشور‌ایران گسترده خیس شد و رونق یافت که از عوارض آن ارتقا یافتن میزان ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی بود .

در آن عصر اشخاصی که تجربه معاش کردن در کشورهای دیگر را داشتند دریافتند ادویه ها در کشورهای دیگر تحت عنوان یکی ضروریات کلیه وعده های غذایی دارنده رده ویژه ای میباشند .

در فیض سرمایه گذاران عملکرد کردند تا بازار ادویه ها را رونق دهند و از کارخانه تولید تن ماهی غفلت کردند.