سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمر درد از هفته چندم بارداری شروع میشود؟

کمردرد بارداری

حتما میخواید بدونید کمردرد بارداری چگونه است؟

دوران بارداری ، دوران خاص و متفاوتی برای هر مادر می باشد که به علت تغییرات هورمونی و تغییرات ناگهانی در وزن ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

یکی از مشکلاتی که مادران باردار، به خصوص در ماه های آخر که وزن جنین بیشتر می شود، با آن مواجه می شوند، کمردرد می باشد.

روش درمان

ولی به هر حال باید درمان شود ‌80 درصد این بیماری ها نیز با تزریق های داخل ستون فقرات درمان می شوند و 20 درصد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

بنابراین در صورتی که مشکل مالی دارید و نیاز به جراحی دارید می توانید به بیمارستانهای دولتی مراجعه کنید.

طب سوزنی به مسیرهای انرژی در بدن معتقد است و با استفاده از این شیوه، مسیرهای بلوک شده انرژی ازاد شده و نه تنها برای کمردرد بارداری بلکه برای تهوع استفراغ های دوران باداری بسیار موثر می باشد.

اجازه بدهید جواب شما را با این سوال مطرح کنیم که چه داروهایی برای درمان کمردرد و دیسک به کار می روند؟

داروهایی که برای درمان کمردرد و دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل: داروهای ضد التهاب مانند دیکلوفناک و یا ناپروکسن یا بروفن و داروهای شل کننده عضلانی مانند متوکاربامول می باشند.

البته تجویز دارو بدون دیدن بیمارممنوع است.

کمردرد بارداری چگونه است؟

سوال خانم های باردار اینه که کمردرد بارداری چجوریه؟

شکایت از کمر درد درد دوران بارداری بسیار شایع است و جای تعجبی هم ندارد چرا که شما در حال افزایش وزن هستید.

هورمونهای شما در حال تغییر است و این، آرامش عضلات و رباط های سراسر بدن را به هم میزند اما مجبور به تحمل این درد نیستید چرا که با روشهای درمانی کمردرد بارداری و با یک استراتژی ساده میی توانید از بروز آن تاحدی جلوگیری کنید.

این گونه درد ها معمولاً به علت خرابی دیسک کمر یا مفاصل ستون مهره ها که اصطلاحاً فاست aspect نامیده می‌شود.

بنابر این لازم است که تشریف ببرید دکتر تا برای شما ام آر آی و نوار عصب گرفته شود و درمان ‌های لازم شروع شود.

قرار دادن بالشی در بین زانوها می تواند ناراحتی های لگن خاصره را التیام بخشد و هنگام خواب اگر احساس می کنید که شکمتان وزنه سنگینی برای شماست، بالش کوچکی در زیر شکمتان، می تواند در تحمل وزن آن به شما کمک کند.

حالتهای صحیح نشستن

برای اینکه بتوانید از درد کمر ، ناراحتی و فشار بر روی کمر خود بکاهید، شما باید با حالت های صحیح نشستن آشنا شوید.

قدم اول برای درمان دیسک کمر با ورزش تقویت عضله ورزش استاتیک می باشد که همه می توانند انجام دهند اما افرادی که کمردرد و خصوصا دیسک کمر دارند و یا دردهای سیاتیک با انتشار به پا دارند باید ورزش را زیر نظر پزشک متخصص آموزش ببینند چه بسا بعضی از ورزش ها مشکل سیاتیک و فتق را تشدید می کنند.

طب سوزنی

طب سوزنی یک شکل از طب چینی است که در آن برای تحریک نقاط خاص بدن از سوزن‌های نازک مخصوص استفاده می‌شود، شما می‌توانید برای رهایی از کمر درد بارداری این روش را نیز امتحان کنید و مطالعات نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند در تسکین کمر درد بارداری به طور طبیعی موثر واقع شود.

کمر درد از هفته چندم بارداری شروع میشود؟

به مادرانی که در سه ماهه اول بارداری قرار دارند توصیه می شود برای رهایی از کمردرد این تمرین ورزشی را انجام دهند: به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم کرده و به پشت خود کمی فشار بیاورید.

شاید این مورد مشابه درد شما باشد

سلام خسته نباشین، مادرم  45 سالشونه از 4 سال پیش کمردرد ناشی از دیسک کمر داشتن، با مراقبت بعد از مدتی که به پزشک مراجعه کردن تشخیص دادن اوضاعشون بهتر شده و نیاز ب فیزیوتراپی و عمل و... نیست دیگه مشکل زیادی نداشتن مگر وقتایی که کار سنگین میکردن.

دو سه روز پیش یه لحظه خم شده چیزی رو برداره کمرش گرفت و هر روز دردش بیشتر میشه کیسه اب گرم هم فایده ای نداشته خودش میگه دردش مثل دیسک نیست و به پا نمیزنه، خیلی سخت میتونه بشینه یا بلند شه دولا هم اصلا نمیتونه بشه، برای راه رفتن و اینا هم درد داره، به نظر شما درد برای چیه و این که ممکنه از دیسک هم باشه؟

با توجه به شرایط الان که بیمارستان نمیشه رفت، ماساژ با روغن زیتون یا پماد ویکس میتونه موثر باشه؟

پاسخ: شما در واقع کمردرد و درد سیاتیک دارید که یکی از علت های شایع آن بیماری دیسک می باشد که باید معاینه شوید و برای شما ام آر آی و نوار عصب درخواست شود معمولاً بیمارانی که مبتلا به دیسک کمر هستند ظرف یک ماه با یکی از چهار درمان دارو ، فیزیوتراپی، تزریق داخل کانال نخاعی و یا عمل جراحی خوب خواهند شد.